Tο γράμμα θ δυσκολεύει
κάποιους μαθητές που το μπερδεύουν είτε με το φ, είτε
και με το δ.
Το πρώτο βήμα είναι η σωστή άρθρωση της κάθε «φωνούλας».
Αν το παιδί δυσκολεύεται στο να αρθρώσει το θ, τότε το ενθαρρύνουμε να βγάλει την
άκρη της γλώσσας έξω και να την δαγκώσει απαλά, τα χείλη σε χαμόγελο και να
φυσάει απαλά, χωρίς φωνή. Ο λάρυγγας δεν θα πρέπει να «τρέμει».
Η εικόνα από : Κασσωτάκη Αλίκη «οπτικοακουστική διάκριση φωνημάτων»
Το δ παράγεται
από τα ίδια φωνητικά όργανα (γλώσσα-δόντια), αλλά διαφέρει στην ηχηρότητα. Στο δ νιώθουμε
τον λάρυγγα να «τρέμει».
Η εικόνα από : Κασσωτάκη Αλίκη «οπτικοακουστική διάκριση φωνημάτων»
Αν το παιδί δυσκολεύεται στο φ, τότε το
ενθαρρύνουμε να ακουμπήσει τα πάνω δόντια στο κάτω χείλος και να φυσάει χωρίς
φωνή φ,φ, φ να «σβήσει τη φωτιά» ή «όπως φυσάει ο άνεμος».
Είναι σημαντικό οι μαθητές αφού μάθουν να
αρθρώνουν σωστά το κάθε γράμμα, να εξασκηθούν με πολλές λέξεις στο
να ακούνε τον σωστό ήχο.
Μπορούμε να συνδέσουμε το κάθε δύσκολο γράμμα με μία λέξη: θ όπως θάλασσα και φ όπως φωτιά.