Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Ένα λεμόνι με φτερά (Λ λ)

΄

Το τραγούδι του μαθήματος


Ένα γράμμα μια ιστορία  (Το Λαχανιασμένο Λεωφορείο)
 


Παιχνίδια με το γράμμα Λ λ
ενεργό link
πηγή: http://www.stintaxi.com/

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

Γάτα και παπαγάλος (Γ γ)


Το τραγούδι του μαθήματος

Αφού μάθαμε τη λέξη γάτα, διαβάσαμε και ένα βιβλίο για μια γάτα πολύ σκανταλιάρα. 



Ο Γουρλομάτης  Γάιδαρος (Μια ιστορία με πολλά γ)


Παιχνίδια με το γράμμα Γ γ

ενεργό link
πηγή: stintaxi.com

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

«Γύρω-γύρω μήνες»

Σήμερα παρακολουθήσαμε μια πολύ διασκεδαστική παράσταση στο χώρο του σχολείου μας. Το έργο βασιζόταν στο παραδοσιακό παραμύθι «Η κυρα-Καλή και οι 12 μήνες», που το είχαμε διαβάσει και συζητήσει στην τάξη. 
Η παράσταση τα είχε όλα: τραγούδια, κουκλοθέατρο, παράξενα μουσικά όργανα, χριστουγεννιάτικα έθιμα,  παιχνίδια! 

















Μήλα και καμήλα (H η)




Μιλήσαμε για την παύλα. 

Το τραγούδι του μαθήματος


Παιχνίδια με το γράμμα
ενεργό link
(Κλικ για on-line άνοιγμα του παιχνιδιού. Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα, μέχρι να "φορτώσει" το παιχνίδι)
πηγή: http://www.stintaxi.com/


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Πώς να μην μπερδεύουμε το θ με το φ

Tο γράμμα θ δυσκολεύει κάποιους μαθητές που το μπερδεύουν είτε με το φ,  είτε και με το δ. 
Το πρώτο βήμα είναι η σωστή άρθρωση της κάθε «φωνούλας».
Αν το παιδί δυσκολεύεται στο να αρθρώσει το θ, τότε το ενθαρρύνουμε να βγάλει την άκρη της γλώσσας έξω και να την δαγκώσει απαλά, τα χείλη σε χαμόγελο και να φυσάει απαλά, χωρίς φωνή. Ο λάρυγγας δεν θα πρέπει να «τρέμει».

Η εικόνα από : Κασσωτάκη Αλίκη «οπτικοακουστική διάκριση φωνημάτων» 


Το δ παράγεται από τα ίδια φωνητικά όργανα (γλώσσα-δόντια), αλλά διαφέρει στην ηχηρότητα. Στο δ νιώθουμε τον λάρυγγα να «τρέμει».


Η εικόνα από : Κασσωτάκη Αλίκη «οπτικοακουστική διάκριση φωνημάτων» 

Αν το παιδί δυσκολεύεται στο φ, τότε το ενθαρρύνουμε να ακουμπήσει τα πάνω δόντια στο κάτω χείλος και να φυσάει χωρίς φωνή φ,φ, φ να «σβήσει τη φωτιά» ή «όπως φυσάει ο άνεμος». 

Είναι σημαντικό οι μαθητές αφού μάθουν να αρθρώνουν σωστά το κάθε γράμμα,  να εξασκηθούν με  πολλές λέξεις στο να ακούνε τον σωστό ήχο.
Μπορούμε να συνδέσουμε το κάθε δύσκολο γράμμα με μία λέξη:  θ όπως θάλασσα και φ όπως φωτιά. 







Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Ο Μορφονιός

Με αφορμή το μάθημά μας στο βιβλίο της Γλώσσας, κατασκευάσαμε τη δική μας φιγούρα του Μορφονιού. 














Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Το θαυμαστικό

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

ΘυμάμαιΔιαβάζω αλλιώς όταν υπάρχει τελεία, αλλιώς όταν υπάρχει ερωτηματικό και αλλιώς όταν υπάρχει θαυμαστικό.




Τα ζευγαράκια του 10

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

Το τραγούδι του 10

Τα ζευγαράκια των αριθμών (από το 3 μέχρι το 10)

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Μύτη σαν σαλάμι (Μ μ)



Το τραγούδι του μαθήματος

Παιχνίδια με το γράμμα

ενεργό link
















πηγή: http://www.stintaxi.com
(Κλικ για on-line άνοιγμα του παιχνιδιού. Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα, μέχρι να "φορτώσει" το παιχνίδι)

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016