Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Οι αριθμοί μέχρι το 70

Μάθαμε  ποιους αριθμούς θα λέμε  «μονοψήφιους» και ποιους «διψήφιους». 

Θυμηθήκαμε τις Μονάδες και τις Δεκάδες

πηγή: kathemeraproti.blogspot.gr

Για να καταλάβουμε καλύτερα την αξία που έχει κάθε ψηφίο χρησιμοποιήσαμε αυτή την κατασκευή με τα χάρτινα ποτήρια. Πρώτα, οι μαθητές σχηματίζουν έναν αριθμό (διψήφιο). Μετά, «ανοίγοντας» τα ποτήρια, μπορούν να βρουν την ανάλυση κάθε αριθμού. 
π.χ. 96 = 90 + 6






Η ιδέα από εδώ (το βίντεο είναι στα αγγλικά):

Και με μεγαλύτερους αριθμούς:


Στο τέλος του μαθήματος παίξαμε το παιχνίδι «ο τελευταίος όρθιος». Έγραψα διψήφιους αριθμούς σε χαρτάκια. Όλα τα παιδιά πήραν  από ένα χαρτάκι και σηκώθηκαν όρθιοι. Άρχισα να φωνάζω: να καθίσουν αυτοί που έχουν 5 Μονάδες, να καθίσουν αυτοί που έχουν 7 Δεκάδες κ.ο.κ. Συνεχίστηκε αυτό μέχρι να μείνει μόνο ένας όρθιος που ήταν και ο νικητής. Στα παιδιά άρεσε πολύ αυτό το παιχνίδι και το καταδιασκέδασαν! 
(η ιδέα για το παιχνίδι «κλεμμένη» από την taxiasterati και προσαρμοσμένη στην πρώτη τάξη)




Τρίτη 16 Μαΐου 2017

Βόλτα στο βουνό









Ώρα για παιχνίδι - Κλίση Ρημάτων
ενεργό link


Μια μεγάλη μέρα - Χρονική διαδοχή
ενεργό link


Στο τέλος του μαθήματος παίξαμε κι ένα παιχνιδάκι με το γνωστό παραμύθι "Τα τρία γουρουνάκια". Έπρεπε τις 6 εικονίτσες που παρουσίαζαν το παραμύθι να τις βάλουμε στη σωστή σειρά και να το διηγηθούμε. (Η ιδέα από την "Τάξη Αστεράτη").  
Αν και τα καταφέραμε πολύ καλά στο να βάλουμε στη σωστή σειρά την ιστορία, δεν μας έμεινε χρόνος για να την αφηγηθούμε.