Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

«Γύρω-γύρω μήνες»

Σήμερα παρακολουθήσαμε μια πολύ διασκεδαστική παράσταση στο χώρο του σχολείου μας. Το έργο βασιζόταν στο παραδοσιακό παραμύθι «Η κυρα-Καλή και οι 12 μήνες», που το είχαμε διαβάσει και συζητήσει στην τάξη. 
Η παράσταση τα είχε όλα: τραγούδια, κουκλοθέατρο, παράξενα μουσικά όργανα, χριστουγεννιάτικα έθιμα,  παιχνίδια! 

















Μήλα και καμήλα (H η)




Μιλήσαμε για την παύλα. 

Το τραγούδι του μαθήματος


Παιχνίδια με το γράμμα
ενεργό link
(Κλικ για on-line άνοιγμα του παιχνιδιού. Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα, μέχρι να "φορτώσει" το παιχνίδι)
πηγή: http://www.stintaxi.com/


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

Πώς να μην μπερδεύουμε το θ με το φ

Tο γράμμα θ δυσκολεύει κάποιους μαθητές που το μπερδεύουν είτε με το φ,  είτε και με το δ. 
Το πρώτο βήμα είναι η σωστή άρθρωση της κάθε «φωνούλας».
Αν το παιδί δυσκολεύεται στο να αρθρώσει το θ, τότε το ενθαρρύνουμε να βγάλει την άκρη της γλώσσας έξω και να την δαγκώσει απαλά, τα χείλη σε χαμόγελο και να φυσάει απαλά, χωρίς φωνή. Ο λάρυγγας δεν θα πρέπει να «τρέμει».

Η εικόνα από : Κασσωτάκη Αλίκη «οπτικοακουστική διάκριση φωνημάτων» 


Το δ παράγεται από τα ίδια φωνητικά όργανα (γλώσσα-δόντια), αλλά διαφέρει στην ηχηρότητα. Στο δ νιώθουμε τον λάρυγγα να «τρέμει».


Η εικόνα από : Κασσωτάκη Αλίκη «οπτικοακουστική διάκριση φωνημάτων» 

Αν το παιδί δυσκολεύεται στο φ, τότε το ενθαρρύνουμε να ακουμπήσει τα πάνω δόντια στο κάτω χείλος και να φυσάει χωρίς φωνή φ,φ, φ να «σβήσει τη φωτιά» ή «όπως φυσάει ο άνεμος». 

Είναι σημαντικό οι μαθητές αφού μάθουν να αρθρώνουν σωστά το κάθε γράμμα,  να εξασκηθούν με  πολλές λέξεις στο να ακούνε τον σωστό ήχο.
Μπορούμε να συνδέσουμε το κάθε δύσκολο γράμμα με μία λέξη:  θ όπως θάλασσα και φ όπως φωτιά. 







Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Ο Μορφονιός

Με αφορμή το μάθημά μας στο βιβλίο της Γλώσσας, κατασκευάσαμε τη δική μας φιγούρα του Μορφονιού. 














Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Το θαυμαστικό

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

ΘυμάμαιΔιαβάζω αλλιώς όταν υπάρχει τελεία, αλλιώς όταν υπάρχει ερωτηματικό και αλλιώς όταν υπάρχει θαυμαστικό.




Τα ζευγαράκια του 10

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

Το τραγούδι του 10

Τα ζευγαράκια των αριθμών (από το 3 μέχρι το 10)

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Μύτη σαν σαλάμι (Μ μ)



Το τραγούδι του μαθήματος

Παιχνίδια με το γράμμα

ενεργό link
















πηγή: http://www.stintaxi.com
(Κλικ για on-line άνοιγμα του παιχνιδιού. Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα, μέχρι να "φορτώσει" το παιχνίδι)

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

Διακόσμηση αίθουσας

Οι κανόνες της τάξης μας

Τα πρώτα γράμματα, οι συλλαβές  και οι λέξεις που μάθαμε
Γωνιά βιβλίου

Οι μέρες της εβδομάδας
Οι μήνες και οι εποχές

 Αλφαβήτα και αριθμοσειρά μέχρι το 10 πάνω από τον πίνακα

Πίνακας γενεθλίων 
Η πόρτα μας: «Τα πρωτάκια είναι αστέρια!»






Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Κάθετη πρόσθεση

Σήμερα μάθαμε έναν άλλο τρόπο για να γράφουμε τις προσθέσεις που μας φάνηκε πολύ εύκολος!

 Παίζω με κάθετες προσθέσεις
ενεργό link
Παίζω με οριζόντιες και κάθετες προσθέσεις    
ενεργό link